ΔΙΟΝΗΣΟΣ …Η ΓΕΝΝΗΣΗ ΕΝΟΣ ΘΕΟΥ

<<ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΕΡΙΓΕΛΑΣ ΠΟΥ ΕΜΕΙΝΕ ΡΑΜΜΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΜΗΡΟ ΤΟΥ ΔΙΟΣ;…
ΘΑ ΣΟΥ ΕΞΗΓΗΣΩ ΠΟΣΟ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ
…>>

Είχαμε ξαναπεί πολλές φορές , φίλε ,πόσο ιδιαίτερη είναι η πλούσια μυθολογική παράδοσή των προγόνων μας…
Σήμερα θα σου μιλήσω μία ακόμα πολύ ιδιαίτερη στιγμή της .
Και για να το κάνω αυτό , θα αναστήσω ένα πρόσωπο από την παράδοση αυτή , που γενικώς είχε τον τρόπο να ΕΞΗΓΕΊ
Τον …<< μάντη Τειρεσία, που εξηγεί τα παράδοξα...>> , σύμφωνα με τα λεγόμενα του Ευριπίδη.

Τι είναι όμως αυτό το …ιδιαίτερο…που θέλει να μας εξηγήσει ο άνθρωπος, που ακόμα και μετά τον θάνατό του, διατηρούσε την ικανότητα να ¨εξηγεί”…Θυμάστε τον Όδυσσέα , που κατέβηκε στον Άδη για να του εξηγήσει ο Τειρεσίας πως θα φτάσει στην πολυπόθητη Ιθάκη του !

Λίγη υπομονή και ελάχιστα λεπτά θα σας χρειαστούν για να μάθετε …την γέννηση ενός Θεού!

Την όντως, πολύ ιδιαίτερη εκείνη γέννηση , που στην εποχή των προγόνων μας υπήρχαν αρκετές “εκδοχές” , αλλά ως συνήθως , στις μέρες μας η επικρατέστερη είναι η πιο “απίθανη” απ’όλες….

Σύμφωνα με τον Διόδωρο τον Σικελιώτη (5.52) :<<Μια παράδοση βάζει τον Δία να κατακεραυνώνει τη Σεμέλη, ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΣΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΝΑ ΓΕΝΝΗΘΕΙ ΑΠΌ ΘΝΗΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ
γι’αυτό ο ίδιος ως πατέρας γονιμοποίησε τη Σεμέλη και ο ίδιος … σαν γυναίκα… κυοφόρησε το παιδί>>.

Ο ίδιος ο Διόδωρος (4.2) μας γνωστοποιεί πως :

<<Άλλες εκδοχές θέλουν το αίτημα προς τον Δία να διατυπώνεται από τη Σεμέλη ΧΩΡΊΣ ΤΗΝ ΠΑΡΈΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΉΡΑΣ , μόνο από το παράπονο της νεαρής κοπέλας ότι αυτός που έλεγε ότι την αγαπούσε στην πραγματικότητα την περιφρονούσε, αφού πλάγιαζε μαζί της κρυμμένος και χωρίς κουβέντα>>.

Εμείς γνωρίζουμε όμως εκείνη την εκδοχή , με την …”κακιά” Ήρα , που δήθεν παρακίνησε την Σεμέλη να ζητήσει από τον Δία να παρουσιαστεί μπροστά της με όλο το μεγαλείου του φοβερού άρχοντα του Ολύμπου…

Ο Τειρεσίας βάζει και αυτός στην “εξήγησή” του την …κακιά Ήρα , αναφερόμενος στον Θεό Διόνυσο , και μας λέει …με την γραφίδα του Ευριπίδη την εξής ιστορία :

<<Αυτός ο θεός ο νέος,
που εσύ τον λοιδορείς,
δεν θα μπορούσα να σου εκφράσω
πόσο μεγάλος θα γίνει ανά την Ελλάδα.
Δύο πράγματα, νεαρέ, είναι τα πρώτα στον κόσμο:
η Δήμητρα η θεά — είναι η Γη
(λέγε την με το όνομα που θέλεις, το ένα ή το άλλο)·
Αυτή τρέφει τους θνητούς με τα στερεά.

Ο άλλος, που ήρθε αργότερα, ο γιος της Σεμέλης,
βρήκε και χάρισε στους ανθρώπους το ισάξιο,
το νάμα του βότρυος το υγρό.
Εκείνο λυτρώνει τους ταλαίπωρους θνητούς από τη λύπη,
όταν τους πλημμυρίσει η ροή της αμπέλου.

Δωρίζει τον ύπνο, τη λησμονιά στις πίκρες της ημέρας.
Για τα βάσανα δεν υπάρχει άλλο φάρμακο.
Εγεννήθη θεός, και προσφέρεται σπονδή στους θεούς!

ΤΑ ΚΑΛΆ ΠΟΥ ΈΧΟΥΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΑ ΟΦΕΊΛΟΥΝ Σ’ΑΥΤΌΝ!

Και τον περιγελάς που έμεινε ραμμένος στο μηρό του Διός;

Θα σου εξηγήσω πόσο ιδιαίτερο είναι αυτό.

Όταν ο Ζευς τον άρπαξε από το πυρ του κεραυνού
και ανέβασε το τρυφερό βρέφος στον Όλυμπο,
η Ήρα ήθελε να τον πετάξει από τον ουρανό.
Ο Ζευς, καθώς θεός, ιδού τί μηχανεύτηκε:

Απ’τον ΑΙΘΕΡΑ που κυκλώνει τη χθόνα μέρος κόβει και φτιάχνει άλλον ΔΙΟΝΥΣΟ και… (!!!) ΟΜΗΡΟ τον δίνει να πάψει το νεϊκος της για το Διόνυσο. Και με τα χρόνια είπανε πως τράφηκε ραμμένος μέσα στου Δία το Μηρό και το μετέλλαξαν σε ΟΜΗΡΟΣ κι έτσι το μύθο πλάσανε πώς τάχα ο Διόνυσος ήταν όμηρος της Ήρας».

Με τον καιρό , δηλαδή , οι θνητοί παρήλλαξαν τη λέξη
και είπαν ότι εράφη στου Διός τον μηρό·
επινόησαν την ιστορία, επειδή τον θεό η θεά τον κράτησε
όμηρο.>
>

Ας μην προσθέσω τίποτα άλλο. Θεωρώ, πως ο Ευριπίδης τα λέει καλύτερα από μένα! 

ΜΑΙΑ ΤΣΕΠΟΥΛΙΔΟΥ